ЧИТАННЯ КАЗКИ В СІМ′Ї

Батькам рекомендується читати дітям оповідання 3-4 рази на тиждень, по одному твору в день, переказувати - раз на тиждень.

Улюбленим художнім твором дошкільника є казка. На відміну від оповідань, їх можна розповідати щодня. Найкраще це робити після денного сну, в другу половину дня. Молодші дошкільники з задоволенням слухають знайомі казки і звертаються до батьків з проханням розповісти їх ще раз. Це властиво всім малюкам цього віку. Батьки терпляче розповідають знайому казку, а згодом пропонують дитині розповісти її зміст. Якщо це їй буде важко зробити, дорослий підказує окремі речення. За рік молодшим дошкільникам (3-4 роки) слід розповісти 8-10 казок.

Старших дошкільників не задовольняє часте повторення одних і тих же казок, тому їм рекомендують читати значно більше - до 25-30 на рік. Казка, як правило, розповідається або читається один раз, після чого дорослий звертається із п'ятьма - шістьма запитаннями про зміст. Наприклад, до казки «Івасик Телесик» можна поставити такі запитання: «Як з'явився Телесик у діда з бабою?», «Чим займався Телесик?», «Що зробила змія?», «Що трапилось із Телесиком?», «Як врятувався Телесик від печі?», «Хто врятував Телесика від змії?». Старші дошкільники самостійно розповідають знайомі казки не рідше як двічі на місяць на прохання дорослого: «Сьогодні розповідаєш ти мені казку, а завтра я почитаю тобі нову...». Така робота активізує мову дітей, вчить дитину логічно і послідовно передавати зміст прослуханих художніх творів.

Ваші помічники – книги.

Формувати у дітей моральні якості, основи матеріального світогляду, виховати патріотичні та інтернаціональні почуття допомагає книжка.

Цікава книжка - це велика радість для дитини! Не позбавляйте її цієї радості. Стежте за новими виданнями дитячих книжок, поповнюйте ними сімейні дитячі бібліотеки. Розучуйте з дітьми вірш. Це виховує у них любов до поезії, сприятиме розвитку поетичного слуху, виразної мови. Влаштовуйте куточок книжки, періодично влаштовуйте виставки книжок присвячених творам одного письменника, до свят, суспільних подій.

Не забувайте розповідати дітям про письменника, стимулюйте дитину пригадати прізвище письменника,назву твору, вірша. Дитина повинна знати, якого народу є прослухана казка (українська, російська, естонська).

Вчіть дитину бережно поводитися з книжкою. Вона повинна бути цілою, чистою. Брати її можна тільки чистими руками, розглядайте на столі, не писати на ній, не малювати, завжди класти на місце, своєчасно ремонтувати її.

Кiлькiсть переглядiв: 378

Коментарi