• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Звіт завідувача за 2017 рік

31 серпня 2017 року завідувач ДНЗ (ясла-садок)»Барвінок» Крюківщинської сільської ради Савенко Наталія Володимирівна прозвітувалась перед громадськістю Виконавчим комітетом Крюківщинської сільської ради про роботу закладу за період з 01.06.2016р. по 31.05.2017р.

Звіт завідувача ДНЗ (ясла-садок) «Барвінок» Крюківщинської сільської рали за 2016/2017 навчальний рік

Звітуючись про роботу дошкільного закладу і відповідно й про мою діяльність як завідувача ДНЗ дозвольте нагадати, що дошкільний навчальний заклад( ясла-садок) «Барвінок» у своїй діяльності керується слідуючими нормативно – правовими документами: Конвенцією ООН про права дитини, Конституцією України, Законом «Про мови в Україні», Законом «Про освіту», Законом «Про дошкільну освіту» , Положенням про дошкільний навчальний заклад, статутом ДНЗ (ясла-садок) «Барвінок». Статут відповідає «Положенню про ДНЗ» та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу. Дитячий садок визначений як юридична особа

Порядок діяльності ДНЗ визначений «Правилами внутрішнього трудового розпорядку», посадові обов’язки персоналу є в наявності, відповідають нормативним вимогам, затверджені завідувачем ДНЗ.

І.ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)»Барвінок» Крюківщинської сільської ради розпочав функціонування у 1973 році. В ДНЗ в наявності 3 групи денного перебування. Кожна вікова група має свій ігровий майданчик з ігровим обладнанням і спортивнимиспорудами, є спортивний майданчик. У приміщенні і на території ДНЗ є відокремлені куточки, де діти можуть гратися або працювати наодинці чи невеличкими групами, забезпечено простір для ігор, занять, відпочинку дітей. Приміщення і споруди мають естетичний вигляд, безпечні для малюків, зберігаються дбайливо.

З 2013 року проводиться реконструкція закладу. Згідно проекту реконструкції ДНЗ (ясла-садок) «Барвінок» потужність становитиме 160 дітей, 8 вікових груп.

Влітку було оновлено проведено благоустрій території закладу. Проведено нову мережу каналізації, водопостачання. Облаштовано нові дитячі майданчики з новим обладнанням та спорудами. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Значним недоліком є те, що кількість дітей в групах перевищена згідно Закону України «Про дошкільну освіту.

2. СКЛАД ВИХОВАНЦІВ

ДНЗ (ясла-садок)»Барвінок» розрахований на 60місць.

З 1 вересня 2016р. в середньому садок відвідувало 80 дітей. Порівняно з минулим роком наповнюваність дітей в групах збільшилась. У наступному році кількість дітей в старшій групі збільшиться за рахунок дітей, що залишаються на другий рік. За попередніми даними залишається 12 дітей з різних причин.

Мережа груп ДНЗ повністю відповідає меті, завданням, специфіці нашого закладу. Облік вихованців ведеться відповідно до вимог з дотриманням інструкцій. Зарахування малюків до садочка відбувається з дотриманням правил прийому за чергою . Діти переводяться з групи в групу на початок навчального року за віковим принципом, враховуючи індивідуальні особливості психічного та фізичного розвитку малюків.

Термін роботи закладу у звітному періоду був 12 годин.

У ДНЗ проводиться робота з вирішення проблем соціального захисту вихованців та працівників. Своєчасно виявляються і ставляться на облік діти сироти, напівсироти, діти з багатодітних та малозабезпечених родин, які потребують соціального захисту, діти , батьки яких є учасниками АТО. Заклад відвідує 10 дітей з багатодітних сімей, 6 дітей, батьки яких учасники АТО.

3. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

В закладі працює 10 педагогів та 12 чоловік обслуговуючого персоналу. ДНЗ (ясла-садок) «Барвінок» укомплектований педагогічними кадрами на 80%. Так за рівнем кваліфікації у дошкільному навчальному закладі педагоги мають такі кваліфікаційні категорії та педагогічні звання:

Звання «вихователь-методист» мають 1 педагог, вища категорія – 2 педагоги.

За рівнем освіти педагоги мають:

5 – вищу відповідну педагогічну освіту в обсязі вищого навчального закладу ІІІ–ІV рівня акредитації;

5 – вищу відповідну педагогічну освіту в обсязі вищого навчального закладу І–ІІ рівня акредитації;

За стажем педагогічної діяльності:

- 1 молодий спеціаліст зі стажем роботи до 5 років;

- 4 педагогів зі стажем роботи від 5 до 10років;

- 5 мають стаж більше 20років.

За віком:

5 – до 35 років;

2 – до 45 років;

3 – після 45 років.

Протягом 2016/2017 н.р. у Комунальному вищому навальному закладі Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» підвищили фахову майстерність четверо педагогів: Шпігало Н.В., Ширант К.В., Різник О.П., Шуміліна О.В., Волинець Н.В. Старша медична сестра Лахтадир С.Г. підвищила кваліфікацію при Комунальному закладі Київської обласної ради «Київська обласна дитяча лікарня».

В навчальному році було атестовано три педагога. За результатами атестації: Різник О.П., вихователь, Ширант К.В., вихователь ,відповідають займаній посаді та раніше присвоєному тарифному розряду ; Графкіна В.О., практичний психолог присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію. Медичній сестрі Лахтадир С.Г. присвоєно вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «сестринська справа».

4 МЕТОДИЧНА РОБОТА

Навчально-виховний процес на протязі року в молодшій та середній групах здійснювався відповідно до

програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». В старшій групі за програмою «Впевнений старт».

Відповідно до основних завдань педагогічного колективу з питань навчання та виховання дітей було встановлено контроль за навчально-виховною роботою в групах та надання методичної допомоги. Протягом навчального року здійснювались різні види контролю:

o Стан готовності групи до нового навчального року (вересень);

o Ведення педагогічної документації. Зміст та якість перспективного та календарного планування (вересень);

o Вивчення комунікативної та педагогічної діяльності вихователя Різник О.П.;

o Стан освітнього процесу в групах раннього віку (13-17.02.2017);

o Медико-педагогічний контроль;

o Аналіз рівня розвитку вихованців старших груп;

o Стан роботи ДНЗ з патріотично-морального виховання дітей (жовтень);

o Логіко-математичний розвиток дошкільників. Організація роботи з сенсорного виховання (10-27.01.2017);

o Організація харчування дітей в старших групах. Культурно-гігієнічні навички дітей (вересень);

o Дотримання педагогами рухового режиму та якість проведення режимних моментів протягом дня (листопад);

o Оформлення в групах народознавчих куточків (листопад);

o Форми роботи з дітьми щодо підготовки Новорічних свят. Безпека життєдіяльності під час проведення свят (19-23.12.2016);

o Організація дієтичного харчування (26-30.12.2016);

o Сюжетно-рольові ігри, їх взаємозв’язок із тематикою, ознайомлення з навколишнім та художньою літературою (06-10.02.2017);

o Організація харчування дітей в молодших та середніх групах (20-24.02.2017);

o Підготовка та проведення занять вихователями (березень);

o Дотримання санітарно-гігієнічних вимог у ДНЗ (20-31.03.2017);

o Матеріально-технічне забезпечення харчоблоку, дотримання умов безпеки (03-07.04.2017);

o Організація педагогами праці дітей у природі (17-28.04.2017);

o Дотримання режиму дня (23-31.05.2017);

o Сформованість культурно-гігієнічних навичок під час харчування у дітей ясельної групи (04-06.05.2017).

Згідно річного плану пройшли 4 педагогічних ради («Інтеграція побудови освітнього процесу в ДНЗ: інноваційні аспекти», «Формування духовно-ціннісних, національно-патріотичних орієнтирів дитини як засіб соціалізації дошкільника», «Формування логіко-математичної компетентності дошкільників», «Аналіз навчально-виховного процесу дошкільного закладу за 2016/2017 навчальний рік. Підготовка до проведення літнього оздоровчого періоду») на яких визначали напрямки подальшої роботи дошкільного закладу, розглядали актуальні питання життя ДНЗ, аналізували діяльність колективу, організовували виставки, презентації дидактичного матеріалу, конкурси. Зокрема, проводячи виставку-презентацію «Практичний матеріал з логіко-математичного розвитку для роботи з дітьми та батьками», вихователі поповнили осередки груп тематичними дидактичними іграми, навчальним матеріалом, наочними посібниками для роботи з малюками та батьками.

Протягом навчального року педагоги ДНЗ були активними учасниками засідань районних методичних об’єднань, семінарів-практикумів, майстер-класів з метою розвитку педагогічної майстерності.

5.ОЗДОРОВЧА РОБОТА

Пріоритетним напрямком роботи залишається турбота про фізичний розвиток дітей, зміцнення та укріплення їх здоров’я. Аналіз стану здоров'я дітей ДНЗ ясла-садок) «Барвінок» свідчить про наступне, що у порівнянні з попереднім роком , стан фізичного здоров'я дітей покращився.

Таблиця порівняльного аналізу рівня захворюваності дітей
за
І квартал 2016 року та І квартал 2017 року

Назви нозологічних одиниць

І квартал 2016 р.

І квартал 2017 р.

середня кількість дітей за списком

кількість випадків захворювань

кількість днів, пропущених через хворобу

середня кількість дітей за списком

кількість випадків захворювань

кількість днів, пропущених через хворобу

120

145

Шлунково-кишкові інфекції

1

5

Крапельні інфекції

ГРВІ (крім грипу)

67

627

24

206

Грип

Застудні захворювання

7

96

2

38

Захворювання шкіри та інші

1

17

1

11

Травми

Усього

76

745

27

255

Кількість днів, пропущених через хворобу однією дитиною (у середньому)

6,2

1,7

Таблиця порівняльного аналізу рівня захворюваності дітей
за ІІ квартал 2016 року та ІІ квартал 2017 року

Назви нозологічних одиниць

ІІ квартал 2016 р.

ІІ квартал 2017 р.

середня кількість дітей за списком

кількість випадків захворювань

кількість днів, пропущених через хворобу

середня кількість дітей за списком

кількість випадків захворювань

кількість днів, пропущених через хворобу

120

145

Шлунково-кишкові інфекції

1

5

Крапельні інфекції

ГРВІ (крім грипу)

67

627

7

67

Грип

Застудні захворювання

7

96

2

22

Захворювання шкіри та інші

1

17

Травми

Усього

76

745

9

89

Кількість днів, пропущених через хворобу однією дитиною (у середньому)

6,2

0,6

Проведений аналіз захворюваності дітей за І квартал 2017 року показав, що рівень захворюваності дітей у дошкільному навчальному закладі зменьшився порівняно з рівнем захворюваності за І квартал минулого року. Так, у І кварталі 2017 року дітьми дошкільного навчального закладу через хворобу пропущено 255 днів, що на 490 днів меньше, ніж у цей самий період минулого року. У І кварталі 2017 року однією дитиною через хворобу пропущено 1,7дня, тоді як у минулому році цей показник становив 6,2 дні.

За результатами медичного огляду поширеними серед дітей у ДНЗ були соматичні захворювання: ГРВі, бронхіти, були випадки пневмонії.

З метою профілактики захворювань в закладі проводять такі заходи:

- вживання свіжих фруктів , соків, цибулі, часнику під час обіду;

- регулярне проведення загартовуючих процедур, фізкультурних занять.

- дотримання денного розпорядку (проведення ранкової гімнастики, прогулянок, організації рухливих ігор, підйому, гімнастики пробудження), режиму провітрювання групових приміщень, навчальних кабінетів та залів

- проведення просвітницької роботи серед батьків згідно плану.

Ефективну роботу щодо зниження захворюваності дітей проводять вихователі груп «Пізнайки», «Лісова казка». Найвищий показник захворюваності – у ясельній групі, це пояснюється тим, що діти знаходяться в періоді адаптації, не пристосовані до садочку, вразливі до збудників і так як знаходились в домашніх умовах – не були загартовані. Також досить часто батьки невідповідально ставляться до здоров'я своїх дітей, приводять до закладу хворих дітей.

Проблемою залишається захворюваність під час адаптації дітей до ДНЗ, після вихідних днів та свят та те, що іноді батьки ігнорують зауваження вихователів про те , що необхідно підлікувати свою дитину

На постійному контролі у адміністрації ДНЗ знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов перебування дітей в ДНЗ та дотримання режиму виховання дітей.

.

Працівниками дошкільного навчального закладу систематично проводиться профілактично-оздоровча робота з дітьми, адже питания аналізу захворюваності знаходиться на постійному контролі адміністрації закладу.

6. ХАРЧУВАННЯ.

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2005 р. № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 р. №242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України від 17.04.2006 р. № 298/227, із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 26.02.2013 року № 202/165.

У дошкільному навчальному закладі організовано чотириразовий режим харчування. На підставі довідок, діти отримують дієтичне харчування (стіл №5)

Відповідно до штатного розпису заклад укомплектовано 2 працівниками харчоблока ДНЗ, які мають спеціальну освіту та забезпечують організацію харчування.

В ДНЗ(ясла-садок) «Барвінок» створені належні умови для організації харчування дітей всіх вікових груп. Харчоблок та групи забезпечені відповідним посудом та кухонним інвентарем.

Продукти харчування та продовольчої сировини протягом 2017 року постачались ПП Коваль А.В.

Завгоспом своєчасно подаються щомісячні замовлення продуктів харчування та один раз на 2-3 дні уточнені заявки.

Комісією з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини приймались якісні продукти, які надходили в дошкільний навчальний заклад.

На підставі затвердженого примірного двотижневого меню, щодня медичною сестрою спільно з кухарями та завгоспом ДНЗ складаються меню-розкладки на наступний день. При цьому працівники користуються картотекою страв, затвердженою завідувачем ДНЗ.

У дошкільному навчальному закладі видача готових страв на групи здійснюється лише після зняття проби медичною сестрою та відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Щоденне меню розміщується поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.

Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів старшою медичною сестрою ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування за 2016/2017 рік показує , що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалось наближено до норм у середньому – 95%.

Протягом року старша медична сестра здійснює контроль за санітарним станом харчоблоку та груп ДНЗ, за своєчасним проходженням медичних оглядів та здачею санітарних мінімумів працівниками. Результати контролю розглядалися на нарадах при завідувачу.

Вихователі, помічники вихователів беруть активну участь в організації харчування дітей, ознайомлені з питаннями їхнього гігієнічного та естетичного виховання. Щодня перед кожним прийманням їжі столи для дітей сервіруються відповідно до меню. Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно та користуватись столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем). Дошкільнят середньої та старшої груп навчають чергувати у групі під час приймання їжі, використовувати санітарний одяг, сервірувати столи та збирати використаний посуд. Кількість столового посуду в групах відповідає кількості дітей за списком. Посуд в групах та на харчоблоці постійно оновлюється за рахунок місцевого бюджету.

Спеціалістами Держпродспоживслужби (СЕС) , у квітні 2017р було здійснено позапланову перевірку харчоблоку та груп, планово перевірялась робота дошкільного навчального закладу. Порушень у дотриманні санітарно-гігієнічних вимог під час організації харчування, а саме: на харчоблоці та в групах не було.

7. ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕЧНИХ ТА НЕШКІДЛИВИХ УМОВ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Згідно з ст. 23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя, через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Ця проблема ведеться в таких напрямках:

- створення умов для безпечного перебування дітей в закладі;

- організація догляду за дітьми;

- робота з колективом по ОП, ТБ, БЖД;

- навчально - виховна робота з дітьми з питань ОБЖД.

Кожен працівик проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей в дошкільному закладі, про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників.

На виконання Законів України «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці» в закладі розроблені заходи, направлені на поліпшення умов праці та безпечне перебування дітей, дотримання вимог чинного законодавства. Розроблені та затверджені інструкції з безпеки діяльності працівників дошкільного закладу під час навчально-виховного процесу, посадові та функціональні обов'язки всіх категорій працівників встановленого зразка.

На виконання Закону «Про цивільну оборону» в закладі систематично планується робота з підготовки цивільної оборони на календарний поточний рік: навчання персоналу правилам поведінки та основних способів захисту у надзвичайних ситуаціях, прийомам надання першої медичної допомоги постраждалим. 25 квітня в нашому закладу пройшов "День цивільного захисту". Були проведені відкриті заняття.

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально-виховного процесу ДНЗ якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації;

В ДНЗ створено постійно діючу комісію з питань розслідування нещасних випадків, яка працює згідно вимог Положення про порядок розслідування нещасних випадків.

В ДНЗ не допускаються випадки антипедагогічних проявів.

Регулярно проводяться бесіди з попередження дитячого травматизму. Видаються відповідні накази, проводяться інструктажі з персоналом

В садочку систематично проводяться «Тижні безпеки» та заняття з надзвичайних ситуацій. В ігровій формі дітям даються знання з правил культури поведінки в оточуючому середовищі, проводяться колективні перегляди на тему: «Вогонь - ворог, вогонь - друг», «Лікарські рослини для здоров'я та сили» та інші; конкурси дитячих малюнків за тематикою: «Щоб не сталося лиха», «Чистота - запорука здоров'я»; лялькові вистави - «Його величають Сірничок», «Наш друг - світлофор».

Робота проводиться під час організованих занять та різних режимних моментів систематично, послідовно, з максимальним використанням активних методів та прийомів навчання і виховання дітей дошкільного віку.

8. Додаткові платні послуги

3 метою виявлення та розвитку природних здібностей, творчого мислення дітей, забезпечення умов для їх саморозвитку, самовираження в різних видах діяльності в дошкільному закладі надаються додаткові освітні послуги. Гуртки є варіативною частиною Базового компоненту дошкільної освіти, заняття плануються в другій половині дня. В дошкільному закладі в цьому навчальному році діяли такі гуртки: «Англійська мова», «Підготовка до школи», «Хореографія», «Умілі ручки».

Педагоги разом з батьками на кожній віковій групі обновлюють і створюють предметно-розвивальне середовище – доповнюють сюжетно-рольові зони; різні види театрів; дидактичні ігри. Сучасні оригінальні ігри, дидактично-логічні посібники, виготовлені руками працівників садочка та придбані за допомогою батьків, зміцнюють освітньо - розвивальну базу закладу.

Необхідно зазначити, що за останні роки в дошкільний заклад за бюджеті кошти зовсім не було придбано іграшок та розвиваючих ігор як на групи так і кабінети спеціалістів, а всі іграшки придбано лише за рахунок благодійної допомоги. Тому велика увага приділялася дбайливому ставленню до тих іграшок, які вже є у дошкільному закладі.

Нову методичну та дитячу художню літературу придбано за власні кошти працівників ДНЗ та за допомогою батьків. Щорічно здійснюється передплата періодичних видань.

Висловлюю щиру подяку батькам за розуміння, допомогу та підтримку, а працівникам за нелегку працю у вихованні майбутнього покоління нашої держави. Дякую за увагу.

Кiлькiсть переглядiв: 390

Коментарi